חינוך מוסיקלי הוא הרבה מעבר להוראת כלי נגינה.
המפגש עם המורה למוסיקה הינו מפגש אינטימי,
המעניק כלים חשובים לחיים, ביניהם:
נחישות, התמדה, ניהול זמן, כוחו של אימון, ניהול משברים ועוד.
חשוב שהדיאלוג המתקיים בין המורה לתלמיד/ה יתנהל בהרמוניה.
כמחנכי מוסיקה עלינו לנווט בין כל הטיפוסים השונים של התלמידים,
בייחוד את התלמידים הלומדים פרטני
ללכת לפי החליל שלהם וחוזקותיהם,
להוציא מהם את המיטב,
והכי חשוב – שיגדלו להיות אנשים ערכיים, טובים ותרבותיים.
לא כל תלמיד/ה נועד/ה להיות נגנ/ית וירטואוז/ית
ולא כל אחד/ת מסוגל/ת לעמוד בעומס הנפשי של התמודדות בתחרויות
ועלינו להשכיל להבין איזה טיפוס עומד מולנו,
על מנת שנקדם אותו בהתאם לחוזקותיו.
היחסים בין צוות המורים בקונסרבטוריונים שונים מצוות הוראה בבתי ספר.
מורים רבים מלמדים פרטני, וחלקם משתלב גם בבתי הספר בעיר / ביישוב.
כל מורי המוסיקה מתמודדים עם הוראת סולמות.
בסדנאות שלי פתאום מורים קיבלו רעיונות וטיפים ממורי מוסיקה ממשפחות כלי אחרות.
בעקבות זאת יצרנו שיח פורה החולק בעיות בהוראה עם מורים ממשפחות כלי נגינה אחרות.
בין שיעור לשיעור, בין תלמיד/ה לתלמיד/ה
יש לעצור (פרמטה) ונשימה עמוקה,
כדי לעשות Re-Start.
הבידול שלי הן בעיסוקַי כמוסיקאית, כאשת חינוך מוסיקלי והן כמנחת סדנאות
יוצר את השילוב המנצח והמדוייק כמטרונום לצוות שלך.
אוצר המילים בו אנו משתמשים בסדנה שאול מעולם המוסיקה,
ובעזרתו אנו מדייקים את המטרות הרצויות לצוות ההוראה.
הסדנה מציגה פן ייחודי, מקורי, מדוייק ושונה לתקשורת מקרבת,
לסוגי תקשורת, המבוססים על אמנות בלתי מילולית, מילולית ותקשורת.
הסדנא משלבת צפיה, שמיעה ושיתוף הצוות.
כל אלה מאפשרים למידה חוויתית יותר, מרגשת יותר, מחדדת יותר ובלתי נשכחת.
התוצאה הינה יישום מהיר של המטרות שהוגדרו בראשית הסדנה על ידי מזמיניה.
"היתה לנו שעה וחצי של העשרה פורה ומהנה.
אסנת מעוררת חשיבה בדרך יצירתית ומקורית,
מצליחה לגרום לשיתוף פעולה של כל הצוות,
תוך הקשבה ויחס מכבד לכל אחת ואחת.
יצאנו נשכרים ומחוייכים!" (סדנה לצוות הוראה במרכז למוסיקה ולמחול)
נירה ספיר-פינסקי, מנהלת מרכז למוסיקה ולמחול, עמק הירדן, 24.12.2019
"היה מעניין, מעשיר, מעורר חשיבה" (סדנה שניה לצוות הוראה במרכז למוסיקה ולמחול)
נירה ספיר-פינסקי, מנהלת מרכז למוסיקה ולמחול, עמק הירדן, 13.12.2020
להמלצות נוספות על סדנאות