התלמידים שלך הם עולם ומלואו:
התלמיד/ה הביישנ/ית, שלא מוציא/ה מילה מהפה בשבוע הראשון ללימודים;
התלמיד/ה השקדנ/ית והאינטליגנטית,
התלמיד/ה שממתינ/ה בשער בוקר-בוקר ומחכה לסייע/ת,
התלמיד/ה המצחיק/ה שעושה מופע סטנד אפ מכל אמירה.

כמורים עלינו לנווט בין כל הטיפוסים,
וללמד את התלמידים במגוון טכניקות,
על מנת שיבינו את חומר הלימוד,
שיפנימו אותו
והכי חשוב – ליצוק בהם ערכים ולצייד אותם בארגז כלים לכישורי חיים.

הוריהם של התלמידים חשובים מאד לשיתוף הפעולה החינוכי,
ולכן חשוב שהדיאלוג המתקיים בין המורה לבי ההורים ידבר באותה השפה.

אם נדע לקרוא איזה טיפוס עומד מולנו (הן התלמידים והן הוריהם),
נוכל להתנהל מולו בצורה ראויה, יעילה, ולהימנע מקונפליקטים.
אם נדע לזהות איזה טיפוס הוא/היא העובד/ת בצוות ההוראה שלנו,
נדע למה ניתן לצפות ממנו/ה וכיצד להפעיל אותו/ה בצורה איכותית, יעילה,
אשר כולנו נצא נשכרים ממנה.

זיהוי סגנונות התקשורת השונים יכול להיות משול לידיעת שפות שונות, כשמוסיקה הינה שפה ראשית בה.
הקול משמש רמקול לנפש האדם ולאופיו:
חיתוך דיבור, שטף הדיבור,
משקפים סגנון אישיות שונים
ומניעה אותנו בצורה ספונטנית ו/או אימפולסיבית לתגובה כלשהי.
דרך האזנה למוסיקה שמאחורי המילים,
נוכל לדבר עם תלמידנו / הוריהם / חברינו / משפחתנו בקול אחד והרמוני.

לאור ההיכרות במהלך הסדנה עם הטיפוסים שונים,
תקבלו כלים ישומיים למניעת חיכוכים הנובעים מ"שיחה בשני קולות."

הסדנה מציגה פן ייחודי, מקורי, מדוייק ושונה לתקשורת מקרבת,
לסוגי תקשורת, המבוססים על אמנות בלתי מילולית, מילולית ותקשורת.
הסדנא משלבת צפיה, שמיעה, ניתוח ויצירה של מוסיקה
(במגוון סגנונותיה: פופולרית, ג'אז וקלאסית)
בשילוב סימולציות חוויתיות והומור.
כל אלה מאפשרים למידה חוויתית יותר, מרגשת יותר, מחדדת יותר ובלתי נשכחת.
התוצאה הינה יישום מהיר של המטרות שהוגדרו בראשית הסדנה על ידי מזמיניה.

מה בסדנה?
♫ הבנת סגנונות התקשורת השונים, במאפיינים, בזיהויים ובהתמודדות עימם.
♫ תקשורת מקרבת.
♫ זיהוי המוסיקה שמאחורי הקולות.
♫ השפעת המוסיקה על הרגשות ויכולתה לסייע בתקשורת בינ-אישית.
♫ סגנונות תקשורת באמצעות דוגמאות במוסיקה ובקולנוע.
♫ למידה והפקת לקחים.

"היתה לנו שעה וחצי של העשרה פורה ומהנה.
אסנת מעוררת חשיבה בדרך יצירתית ומקורית,
מצליחה לגרום לשיתוף פעולה של כל הצוות,
תוך הקשבה ויחס מכבד לכל אחת ואחת.
יצאנו נשכרים ומחוייכים!" (סדנה לצוות הוראה במרכז למוסיקה ולמחול)
נירה ספיר-פינסקי, מנהלת מרכז למוסיקה ולמחול, עמק הירדן, 24.12.2019

להמלצות נוספות על סדנאות