אֵינֵךְ יְכוֹלָה? הַטְרָדוֹת מִינִיּוֹת, שׁוֹבִינִיזְם וּפֵמִינִיזְם בַּזֶּמֶר הַיִּשְׂרְאֵלִי – הופעה מיוחדת לבני נוער
הופעה מרגשת ומעשירה על המהפך המגדרי דרך הזמר הישראלי' המותאמת במיוחד לתלמידי חטיבות הביניים והחטיבה העליונה. במופע המוסיקלי החוויתי והסוחף נעבור את תהליך השינוי המגדרי שעברו הנשים משוביניזם לפמיניזם דרך
מִפְגָּשׁ סוֹפֶרֶת: אֵיךְ סֵפֶר נוֹלַד? לַסְּפָרִים: "אֱלִיעָד לוֹמֵד אוֹתִיּוֹת בְּגַן הַחַיּוֹת" וְ"הַמִּשְׁקָפַיִם הַוְּרֻדִּים שֶׁל יָעֵל"
* מפגש הסופרת לספר "איך ספר נולד"- המופע נכלל בהיצע הנוסף של סל תרבות ארצי המפגש "איך ספר נולד" הינו מפגש ספרותי-מוסיקלי מגוון, המתאר את שלבי הוצאה לאור של ספר
וְעוֹד נִשְׁמַע אֵיךְ בַּלְּבָבוֹת עוֹלָה הַמַּנְגִּינָה: שִׁירֵי יוֹרָם טָהַרְלֵב לְתַלְמִידִים/וֹת
כשברבאבא וברבאימא נכנסנו בדלת הקסמים, מלאך מסולם יעקב על כפיו יעלה עד עץ הכוכבים. בסוף רחובנו הצר בשכונת חיים היה בפרדס,שם רקדנו הורה כי תמיד עולה המנגינה ולא תמו כל פלאיך.
הַמַּגָּפַיִם שֶׁל פּוּגִי: לַהֲקַת כַּוֶּרֶת
גוליית, ארי ודרצ'י חיפשו עד שמצאו ואמרו: פה קבור הכלב. הידיעה שהיא כל כך יפה גרמה להם לרקוד טנגו צפרדעים, להצהיר: נתתי לה חיי ולתת לה "שק של סנטימנטים". ההרצאה תשזור
שִׁירַת נָעֳמִי שֶׁמֶר: מִפְגָּשׁ לְתַלְמִידִים/וֹת
איזו ילדה הייתה נעמי מקבוצת כנרת? על איזו אטרקציה בקיבוץ ובמושב היא כתבה את אחד משירי הילדים הראשונים שלה? בת כמה היא הייתה כשהתחילה להלחין? למה ומתי היא התחילה להלחין
עוּץ לִי גּוּץ לִי
איך כותבים מחזמר לילדים? כיום התשובה מאד פשוטה, אבל בשנת 1965, שנת הפקת המחזמר הישראלי הראשון (עוץ לי גוץ לי) היא לא הייתה ברורה ומובנת מאליה. למה בחר המלחין בקרן
פִּזְמוֹן לֶחָלִיל, לַיָּקִינְטוֹן וְלָאַיָּלוֹת: מִפְגָּשׁ לְתַלְמִידִים/וֹת עַל לֵאָה גּוֹלְדְּבֵּרְג
לבתי ספר יסודיים (מידע לחטיבות ביניים ולתיכונים בהמשך): מה עושות האיילות בלילות? ת'אמת, עד שלאה גולדברג לא שאלה, לא חשבנו על זה. איך נולד השיר פזמון ליקינטון ואיך מרגיש ילד
אֲנִי וְאַתְּ/ה אוֹהֲבִים אֶת אָרִיק אַיְנְשְׁטַיְן: מִפְגָּשׁ לְתַלְמִידִים/וֹת
במדינת הגמדים עייפה בובה זהבה, אדון שוקו הלך לבקר חבר שלו וגברת עם סלים התיישבה באוטובוס. הם התבוננו למעלה ואמרו לגוזל: עוף גוזל… רק אל תפחד. מפגש לבתי ספר יסודיים:
לָלֶכֶת שֶׁבִי אַחֲרֵי שִׁירֵי אֵהוּד מָנוֹר: מִפְגָּשׁ לְתַלְמִידִים/וֹת
כשאהוד מנור כתב שירים לילדים, הוא חזר לילדותו בבנימינה, ולכן כינה אותה "ילדותי השניה". "מילותיו האישיות… הן קולו הפרטי, קול אינטימי, חושפני ורגיש, אך באורח פלא הפכה שירת היחיד שלו
פֶּרַח הַלִּילָךְ נָתַתִּי לְנוּרִית הִירְשׁ: מִפְגָּשׁ לְתַלְמִידִים/וֹת
"כל ילדי ישראל מכירים אותי, כי הלחנתי את פים-פם-פה, דיג-דיג-דוג ופרפר נחמד." שיתפה אותי נורית הירש בגאווה רבה באחד מהראיונות שערכתי עימה. כשהירש הייתה ילדה, לא היה להם פסנתר בבית,
יִגְאָל בָּשָׁן: צִפּוֹר קְטַנָּה בַּקָּפֶה שֶׁל בֶּרְטָה: מִפְגָּשׁ לְתַלְמִידִים/וֹת
חמש עשרה שנים מחייו הבימתיים השתתף יגאל בשן בסדרת הטלוויזיה המצליחה המפורסמת "הופה היי". בשן, שהיה ילד פלא בשכונתו, חזר לילדותו ונהנה מכל דקה. בזכותה מכירים אותו ילדי ישראל עד
תּוֹדָה! מִשִּׁירָיו הָאֲהוּבִים שֶׁל עֻזִּי חִיטְמָן: מִפְגָּשׁ לְתַלְמִידִים/וֹת
כיצד מפרש עוזי חיטמן א"ב? מה הוא ההבדל בין בין אמת לשקר ועל איזה רקע אישי נולד השיר "אלוהים שלי"? כשראיינתי אמנים שונים על חיטמן, כולם הודו בגעגוע: "עוזי היה
שְׂדוֹת הַתּוּתִים שֶׁל הַבִּיטֵלְס: 44 שָׁנִים לְרֶצַח גּ'וֹן לְנוֹן וְ- 54 שָׁנִים לְפֵרוּק הַלַּהֲקָה
איך הפכה להקת הביטלס ללהקה על-זמנית? כמה פעמים מופיעות המילים אהבה או לב בשירי הביטלס? עם איזה חולשה הם התמודדו לאורך כל תקופות הלהקה וכיצד הם פתרו אותה? בן כמה
אֱלִיעָד לוֹמֵד אוֹתִיּוֹת בְּגַן הַחַיּוֹת: מִפְגַּשׁ סוֹפֶרֶת מוּסִיקָלִי בְּ- Zoom
פעם, בימים שנגיף כונה וירוס, ושיחקנו 'ארץ-עיר', לאות ו' היה שמור מקום של כבוד לווירוס. בספר הילדים מפרי עטי "אליעד לומד אותיות בגן החיות" הווירוס יוצר את הקונפליקט הראשי בסיפור:
הַלְלוּיָהּ לַ- Douze Points: הַשִּׁירִים הַיִּשְׂרְאֵלִיִּים שֶׁזָּכוּ בָּאֵירוֹוִיזְיוֹן כְּמִיקְרוֹקוֹסְמוֹס לְאֻמִּי וּבֵינְלְאֻמִּי
איך יוצרים שיר / להיט למיליארדי הצופים באירוויזיון? איך גורמים לקהל ולשופטים להצביע Douze Points (דוּז פּוּאָה) גם אם אינם מבינים את השפה המושרת? בהרצאה אנסה לחשוף את המתכון המנצח לכתיבת
הַצְּלִיל הַמְּכֻוָּן שֶׁל יִצְחָק קְלֶפְּטֶר
שיריו של יצחק קלפטר (צ'רצ'יל) מכוונים כל פעם מחדש את הזמר הישראלי לאופנות חדשות ומלווים אותנו מלהקת כוורת דרך זמרים וזמרות מובילים. המנגינות של גיבור הגיטרה, מגדולי היוצרים והמשפיעים על
לְמִי יֵשׁ יוֹתֵר כָּבוֹד? מַחֲזוֹת הַזֶּמֶר הַיִּשְׂרְאֵלִיִּים כִּמְעַצְּבֵי תַּרְבּוּת
כיצד משמש המחזמר הישראלי רמזור תרבותי ופוליטי? כיצד מעוצבת החברה הישראלית דרך מחזות הזמר? מהו תפקידה של המוסיקה בעיצוב המסרים התרבותיים והלאומיים? איזה זמרים מפורסמים הגיעו לאודישנים ומה הם כללו?
הַשִּׁירִים הַגְּדוֹלִים שֶׁל אַרְצֵנוּ הַקְּטַנְטֹנֶת: הַרְצָאָה חֲגִיגִית לְרֶגֶל יוֹם הָעַצְמָאוּת
"למקומות, היכון, שיר!" כך מכניסים 76 שנים בשישים / בתשעים דקות של הרצאה. חגיגה ישראלית במיטבה! מסע היסטורי במכונת הזמן המסופר דרך השירים שעיצבו את המדינה. בהרצאה נתרגש ביחד באבני
יְרוּשָׁלַיִם שֶׁל שִׁיר: הַרְצָאָה חֲגִיגִית לְרֶגֶל יוֹם יְרוּשָׁלַיִם
ההרצאה תתמקד בניחוחותיה הייחודיים של ירושלים, כפי שמשתקפים במוסיקה שחוברה לה במאה העשרים. כמה שירים נכתבו על ירושלים בתשע עשרה השנים שחלפו ממלחמת העצמאות ועד מלחמת ששת הימים? מה עומד