לפני תשע שנים יזמתי פגישת מחזור מהתיכון.
אחת הבנות הציעה לארח בביתה.
בכל פעם כשבעלה פתח את הדלת,
כל אחד/ת אמר/ה לו באופן ספונטני:
"דפנה הייתה הילדה הכי מקסימה בכיתה."
איזה תכונות אופי יש בדפנה שכולנו אוהבים לאהוב?
איך שני ילדים מתחברים זה לזה מגיל ינקות והופכים חברי ילדות?
איך שני ילדים רבים בלי הפסק?
למי מהילדים יש תכונות אופי של מנצח (winner)/
עו"ד/ איש/אשת עסקים/ רופא/ה/ חוקר/ת?
ולא פחות חשוב:
איך נוכל לנווט את החוזקות שלהם ולהעצים אותם?

סדנת אמנות ההקשבה לקול החבר/ה הותאמה במיוחד לבני נוער,
מקנה כלים ישומיים להבנת האחר
בצורה חווייתית, בהתנסות קבוצתית ואישית
ועם מוסיקה טובה!

אני מזמינה אותך להעניק ארגז כלים לתלמידיך ו/או לילדך
להבנת סוגי הטיפוסים השונים,
לשיתוף פעולה עם הסובבים אותם
ולמניעת קונפליקטים.

אם ילדנו ידעו לקרוא איזה טיפוס עומד מולם (חבריהם, הוריהם ומוריהם),
הם יוכלו להתנהל מולו בצורה הרמונית, מכבדת,
המונעת מקונפליקטים או לכל היותר יודעת להתמודד עימם ולפתור אותם.

זיהוי סגנונות התקשורת השונים יכול להיות משול לידיעת שפות שונות,
כשמוסיקה הינה שפה ראשית בה.
הקול משמש רמקול לנפש האדם ולאופיו:
חיתוך דיבור, שטף הדיבור,
משקפים סגנון אישיות שונים
ומניעה אותנו בצורה ספונטנית ו/או אימפולסיבית לתגובה כלשהי.
דרך האזנה למוסיקה שמאחורי המילים,
נוכל לייצר הרמוניה בדיבור וביחסים הבינ-אישיים.

לאור ההיכרות במהלך הסדנה עם הטיפוסים שונים,
נקבל כלים למניעת חיכוכים הנובעים
מ"שיחה בשני קולות."

הסדנה מציגה פן ייחודי, מקורי, מדוייק ושונה לתקשורת מקרבת,
לסוגי תקשורת, המבוססים על אמנות בלתי מילולית, מילולית ותקשורת.
סגנונות תקשורת דרך המוסיקה – סדנה מקורית וייחודית
שפותחה על ידי המוסיקולוגית, מנחת הסדנאות,
אשת החינוך המוסיקלי
והיוצרת הרב-תחומית ד"ר אסנת גולדפרב-ארזואן.

הסדנה משלבת צפיה, שמיעה, ניתוח ויצירה של מוסיקה
(במגוון סגנונותיה: פופולרית, ג'אז וקלאסית)
בשילוב סימולציות חוויתיות והומור.
כל אלה מאפשרים למידה חוויתית יותר,
מרגשת יותר, מחדדת יותר ובלתי נשכחת.
התוצאה הינה יישום מהיר של השיטה.

מה בסדנה?
♫ הבנת סגנונות התקשורת השונים, במאפיינים, בזיהויים ובהתמודדות עימם.
♫ תקשורת מקרבת.
♫ זיהוי המוסיקה שמאחורי הקולות.
♫ השפעת המוסיקה על הרגשות ויכולתה לסייע בתקשורת בינ-אישית.
♫ סגנונות תקשורת באמצעות דוגמאות מהמוסיקה ומהקולנוע.
♫ למידה והפקת לקחים.

"שלום אסנת,
תודה רבה על הסדנה.
אני בטוח שהיא העשירה את החניכים
ונתנה להם המון כלים להמשך השנה
ולפרקים הבאים בחייהם." (עידן ז', עמותת דילר, אשקלון, 22.02.2017)